Adam Bocian, ur. 10.04.1987 roku w Świebodzinie. Ukończył Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu w pracowni prof. Aleksandra Dymitrowicza, prof. Zdzisława Nitki oraz dr hab. Łukasza Morawskiego.
Jego dyplom obejmował malarstwo sztalugowe pod kierunkiem prof. Zdzisława Nitki oraz malarstwo architektoniczne i sztuki w przestrzeni publicznej pod kierunkiem prof. Adama Chmielowca. Tematami warstwy praktycznej dyplomu był cytat z T. Różewicza: W pewnym momencie treść staje się formą, a forma treścią oraz Gest malarski w przestrzeni publicznej. Jest też autorem pracy teoretycznej pt. Kolor w malarstwie.
Jego dyplom obejmował malarstwo sztalugowe pod kierunkiem prof. Zdzisława Nitki oraz malarstwo architektoniczne i sztuki w przestrzeni publicznej pod kierunkiem prof. Adama Chmielowca. Tematami warstwy praktycznej dyplomu był cytat z T. Różewicza: W pewnym momencie treść staje się formą, a forma treścią oraz Gest malarski w przestrzeni publicznej. Jest też autorem pracy teoretycznej pt. Kolor w malarstwie.
Adam Bocian zajmuje się malarstwem, rysunkiem, grafiką warsztatową oraz projektowaniem grafiki użytkowej. W swoich pracach
porusza się w obszarze ekspresji. Duży nacisk kładzie na dbałość o formę.
Pozwala linią swobodnie wędrować, szukać swojego miejsca, przenikać się, tocząc
spór o pierwsze miejsce. Widać to najlepiej w grafie oraz rysunku, Obiekt jest jedynie
pretekstem, bodźcem dla stworzenia zabawy z formą plastyczną.
Wykonuje również
obiekty rzeźbiarsko malarskie. W tego typu działaniach uwagą skupia na
problemie autoanalizy.
Motywem
powtarzającym się w pracach jest waga. Użyta jako atrybut równowagi, balansu
myślowego. Uczuć, emocji. Prace są wyrazem krzyku, rozgrywanego na zasadzie
monologu. Podejmowana tematyka jest próbą przedarcia się przez błonę własnego myślenia o
sobie, analizą siebie, spojrzenia na siebie z zewnątrz.
Idea ta spotyka
się z podłożem, które wykorzystuje. Stal, najczęściej czarna (surowa, podatna
na entropię w stopniu większym niż pozostałe jej rodzaje) jest strukturą
zbliżoną ludzkiej, odporna i twarda. Mimo tego drobna ingerencja w jej tkankę
infekuje ją. Obiekty Rzeźbiarsko malarskie, celowo umieszczane są w
zatłoczonych punktach przestrzeni miejskiej tworzą zachętę do analizy.
Inwazyjny i przeszkadzający charakter (skala, umiejscowienie) ma na celu wymuszenie
dialogu z problemem.
Wystawy:
-2009 r. Praszka ( Stara Synagoga )
-2011 r. Lecce, Włochy, Accademii di Belle Artii, International students exhibition
-2012 r. Wrocław, Akademia Sztuk
Pięknych, Szkice z ulicy
-2012 r Wrocław, Muzeum
Współczesne, Woliery
-2013 r. Wrocław, Cafe Planet, Wystawa malarstwa
-2013 r. Koszalin, Bałtycki Teatr Dramatyczny,
Sztuka młodych
-2013
r. Wrocław, BWA Awangarda, Ekspresja
-2013
r. Legnica, Promocje – wystawa zbiorowa
-2014 r. Oleśnica, Galeria MOKiS, Indywidualna wystawa Prace zebrane
-2014
r. Wrocław, Galeria Arkady, Adma Bocian – Malarstwo
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz